Pakethämntning och skoletande...


Klicka på bilden för att få den i full storlek


Har precis kommit in i värmen efter
att ha varit ute i regnet för att leta skor och hämta paket.

Kom hem med ett par skor som jag egentligen inte skulle ha köpt men jag behövde ett par höga stövlar och de affärer jag var inne på hade inte så mycket sånt kvar tyvärr. Kom på när jag gått halvvägs att jag glömde titta i en skoaffär men orkade inte gå tillbaka. Shelia var rätt grinig och ville absolut inte sitta i vagnen så jag gick hem och lämnade av skorna och lite mat jag köpt och gick och hämtade upp paketen som kommit från ellos och eleven. 

Jag har förövrigt kommit på att folk i vårt hus är väldigt otrevliga. Inte första gången jag kommer släpandes på ett stort paket och försöker på nåt sätt komma in genom dörren med vagn och allt och folk bara tittar utan att hjälpa (det finns flera dörrar). De ända som håller upp dörrarna är tonårskillar och så finns det en tjej i 10års åldern.
Jag tycker det är konstigt. Själv har jag blivit uppfostrad att hjälpa andra men tydligen är det inte så vanligt. Jag kan räkna på en hand hur många ggr jag fått hjälp av okända människor sen jag fick Shelia.
Aja nu föll jag från ämnet.

I paketet från ellos låg iaf: 2 par leggings & en tunika till mig, en chokladask till min sambo, en av Shelias 1års presenter (typ som ett litet bollhav med bollar), ett par skor och en klänning till Shelia.
Från eleven kom det: en huvudmasserare som man har när man shamponerar håret, ett shampoo, en balsam och ett serum till mig såklart. (och såklart den obligatoriska "godispåsen" med prover). Mitt hår har inte mått så bra sen Shelia kom så tänkte försöka göra något åt saken och hoppas det fungerar.

Kunde inte baka kakorna igår då jag glömt att jag använt upp all citron så nu måste jag sätta fart om jag vill hinna baka idag innan Shelia vaknar.

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0