Småbarnsförälder

Det är verkligen inte lätt att vara småbarnsförälder i dagens samhälle. Alla, verkligen ALLA ska lägga sig i hur man sköter sitt barn. "Hon ska bara sova en gång om dagen när hon är så stor som Shelia". "Gud va du är elak som inte ger din bebis glass, bullar och bakelser". "Låt henne gråta/skrika sig till söms. Så gjorde vi på 1800-talet och det är inte skadligt för barnen". "Du är så smal, får du ingen mat av mamma?".
Jag får höra sånna saker väldigt ofta och jag blir på riktigt förbannad när folk berättar för mig hur jag ska uppfostra mitt barn. Speciellt när främmande människor lägger sig i.
Goda råd blir jag glad över för det är väldigt gulligt att folk vill hjälpa till men det finns en gräns. Jag lägger mig aldrig i hur andra uppfostrar sina barn varför ska de då känna att de har rätt att lägga sig i min uppfostran?
Jag har märkt att människor tror att jag är en sämre mamma för att jag var ung när jag fick barn.
Om du frågar mig tycker inte jag att 23 år är ungt men tydligen skiljer sig folks åsikter om även det.

Men de värsta måste nästan vara när folk inte respekterar föräldrarnas "regler". Jag och folk i min närhet har helt olika åsikter om att ge bebisar sötsaker.
Min åsikt är att dom kommer få äta så mkt sötsaker i sitt liv så man behöver inte tvinga på dom de när dom är bebisar.
Men det respekteras inte och folk i min närhet, inga namn nämda, ger mitt barn glass och saft trots att jag säger nej.
Nu blev det ett lite argt inlägg men var bara tvungen att få ut agressionerna.

Ledsen för dålig uppdatering men jag har inte haft någon energi över till bloggen.
Men ska faktiskt lägga ut en bild idag eller imorgon på min tårta jag bakade igår.
Jag blev inte helt nöjd men den blev iaf okej.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0